Gyakran Ismételt Kérdések E-mail
Keresés

Kiégés (burn out)

Kiégés (burn out) Tudástár

Kiégés (burn out)

Az Kiégés (burn out) Tudástárban olyan mentálhigiénés ismereteket tartalmazó írásokat találhatsz

az Kiégés (burn out) témakörökben, amelyek hasznosak lehetnek.

Kérjük olvasd át az kiégés (burn out) témájú írásokat is, hátha találsz közöttük számodra is érdekeset.

Ha ötleted van a Kiégés (burn out) tudástár bővítésére, kérjük oszd meg velünk.

A kiégés (burnout) kialakulása
Mindenki tapasztalta már, hogy egy-egy sikeres életszakasz után csökken a lelkesedése. Bekövetkezik egy kisebb-nagyobb hanyatlás. Ez természetesnek tekinthető, nem lehet egy életen át maximális erőbedobással küzdeni, azonban törekedni kell arra, hogy mielőbb visszajussunk a csúcsra.

A kiégés egy fáradt, hitevesztett állapot, amelyben az egyén feladja minden vágyát, elképzeléseit, úgy érzi nem képes a megvalósításra. Ennek veszélye napjainkra egyre nagyobb, figyelnünk kell azokra a tünetekre, amelyek a kiégésre utalnak.

A kiégés azonban nem egy villámcsapásszerűen fellépő jelenség, hanem egy hosszabb lelki folyamat. Hat markánsan elkülöníthető állomását különböztethetjük meg ennek a folyamatnak.

A kiégés (burnout) kialakulása »


Hogyan ismerjük fel a kiégés (burnout) tüneteit?
Sokan küszködünk nap, mint nap, hogy eleget tegyünk az elvárásoknak. Legyünk bármilyen jó szervezők is, néha patthelyzetbe kerülünk. A patthelyzet abból fakad, hogy túl sok a dolgunk, és többfélét akarunk egyszerre tenni. Ez megy is egy darabig, de végül azt eredményezi, hogy több dolog félben marad.

Kezdődik az elégedetlenség önmagunkkal, úgy érezzük, képesnek kellene lennünk a feladatainkra, meg kell oldani egyszerre az összes problémát, hiszen bizonyos szempontból minden fontos.

Az ember teljesítőképessége azonban véges. Amikor túl gyakran kerülünk szembe azzal a ténnyel, hogy nem tudjuk maradéktalanul elvégezni a feladatainkat, állandósul a stresszes állapot.

Hogyan ismerjük fel a kiégés (burnout) tüneteit? »


A burnout (kiégés) téged is veszélyeztet?
A kiégés (burnout) nemcsak a túlhajszolt menedzserek, a munkamániások betegsége, mindenkit fenyeget, aki munkáját és magánéletét huzamosan nem tudja összehangolni. A kiégést gyógyítani sokkal nehezebb, mint megelőzni. A tünetek kialakulásáért nemcsak a páciens, hanem az őt körülvevő kollektíva is felelős.

A burnout (kiégés) téged is veszélyeztet? »


A kiégés (burnout) fázisai
Az emberrel foglalkozó szakmákban dolgozók a legveszélyeztetettebbek. Sajnos a magyar egészségügy és a társadalombiztosítás nem ismeri el betegségként a burnout szindrómát. Tőlünk nyugatra közismert betegség, amely több hónapos fizetett táppénzzel jár, és aki ebben a szindrómában megbetegedett, a gyógyulása után visszavárják a munkahelyére. A munkáltató megbecsüli azt a munkavállalót, aki az egészségét is kockáztatta a cégért.

A burnout (kiégés) fázisai »


Mit lehet tenni kiégés (burnout) ellen?
Már nem a régi kedvvel jársz dolgozni? Gyakran fáradt, fásult, ingerlékeny vagy? Már a hétvégékkel sem tudsz mit kezdeni? Ha igen, akkor a kiégés, angol szóval burnout ejtett rabságába, ahonnan némi segítséggel és lelki váltással ki lehet kerülni.

Ha úgy érzed, hogy veled minden rendben, akkor sem árt megtudni, mit érdemes elkerülni, vagy min kell egy-egy vészjósló jel után változtatni.

Mit lehet tenni kiégés (burnout) ellen? »


A kiégés (burn out) az informatikus pályán
Az informatikai területen dolgozók az átlagosnál gyakrabban szenvednek különböző pszichoszomatikus betegségekben, így például krónikus fáradékonyságban, idegességben, alvászavarokban és a gyomorpanaszokban. A több héten keresztül tartó stresszfázisok krónikus kiégés-szindrómát okoznak. A megkérdezett informatikus szakemberek 40 százaléka észlelte magán a kiégés jeleit. A válaszadók 30 százaléka elismerte, miszerint fogalma nincsen, hogy miként tudná kipihenni a munkahelyi stressz okozta fáradalmait.

A kiégés (burn out) az informatikus pályán »


A kiégés (burn out) a párkapcsolatban
A kiégés (burn out) jelenségéről leginkább a munka világában hallunk. Aki magán- és szabadidejét sem kímélve éjt nappallá téve dolgozik, könnyen kellemetlen tünetek között vergődve találhatja magát. Ráadásul a burn out szindrómások jó részének bicskája éppen abba törik bele, hogy otthon is szeretnének megfelelni, ám egy idő után elszakad az érzelmi és pszichikai megterhelések kibírásáért felelős cérna.

A kiégés (burn out) a párkapcsolatban »


Pedagógus sirató
Sajnos a kiégés tünetegyüttest még a közvetlen munkatársak is összemossák, egyenlőnek tartják a depresszióval, és a szerint viszonyulnak hozzá. Pedig ez teljesen más! Néha néhány nap környezetváltozás, egy kellemes – irányított - beszélgetés egy hozzáértő pszichológussal, de a „főnök” részéről egy biztató szóval is segítő „terápia” lehetne. Sajnos ezzel a mindennapi nagy rohanásban senki sem foglalkozik. Talán nem is kívülről kellene várni a segítséget. Mindenesetre meg kell találni a módot arra, hogy a nevelési-oktatási intézményekben dolgozó felnőttek figyeljenek oda az intő jelekre. Hiszen csak kompetens felnőtt nevelhet kompetenssé gyereket.

Pedagógus sirató »


Burnout (kiégés) teszt
Ahhoz, hogy az alábbi rövid teszt segítségével reális képet kaphass arról, hogy milyen mértékben fenyeget a burnout (kiégés) szindróma, kérem, hogy jól átgondolt, őszinte válaszokat adj!

Burnout (kiégés) teszt »


Kiégés (burn out)

Tematikus Tudástár cikkgyűjtemények

Asszertivitás » Álom, álomfejtés » Csapatépítés, csapatépítő tréning »

Halál, gyász, gyászfeldolgozás » Lelki Egészségfejlesztés » Gyermekünk »

Kamaszkori problémák » Kiégés (burn out) » Négylábú barátaink »

Önismeret, személyiségfejlesztés » Pánik, szorongás » Párkapcsolati problémák »

Pszichés eredetű szexuális problémák » Pszichoszomatika »

Személyes eredményesség teszt » Testbeszéd, non-verbális kommunikáció »

Hogy neked is sikerüljön,

kattints ide, és jelentkezz most

Kiégés (burn out) tréningünkre!

Rendezvénynaptár:

Kiégés (burn out) tréning: További információ és jelentkezés »

A Kiégés (burnout) tréning során megvalósított boldog és kiegyensúlyozott önmagad segítségével az élet élvezetnek, a megpróbáltatások és a tapasztalatok kalandoknak tűnnek majd neked, mivel csupán fel kell ismerned lelki erődet, hűnek kell lenned önmagadhoz, s minden megoldódik, ahogyan a köd is szertefoszlik, ha kisüt a nap.

Kiégés (burn out) tréning
Jelentkezz kiégés (burn out) megelőző tréningre!




Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Kiégés (burn out)

Érdekességek a mentálhigiéné világából

Alkotóművész barátaink alkotásai » Barátaink műterméből » Emlékezés virágai »

Játékok » Lelkünk bugyrai » Magazin »

Ha megtetszett a LELKI TITKAINK Mentálhigiénés Stúdió tevékenysége, kérlek ajánld ismerőseidnek is.