Gyakran Ismételt Kérdések E-mail
Keresés

Stressz és stressz oldás

Stressz Tudástár

Stressz és stressz oldás

A Stressz Tudástárban olyan mentálhigiénés ismereteket tartalmazó írásokat gyűjtöttünk össze a Stressz és stressz oldás témakörökben, amelyek hasznosak lehetnek.

Kérjük olvasd át a stressz és stressz oldás témájú írásokat is, hátha találsz közöttük számodra is érdekeset.

Ha ötleted van a stressz és stressz oldás tudástár bővítésére, kérjük oszd meg velünk.

A stressz
Tipikusan új, úgynevezett „urbanizációs betegség” a stressz. A stressz nem egyszerű betegség, hanem egy betegségsorozat elindítója lehet. Okozója a rohanó életformánk, a határidők, áremelések, dugók, a tömeg, a zaj, úgy érezhetjük, szétforgácsolódunk a hétköznapokban. Szervezetünk képtelen alkalmazkodni a folyton változó körülményekhez. Tüneteink között megjelenik a depresszió, és a neurózis, azután ezek ellensúlyozására rossz esetben a dohányzás, az alkoholizmus, drogfüggőség, szélsőséges esetben az öngyilkosság.

A stressz »


Stressz számokban
A stressz eredetileg a szervezetnek az ingerekre adott nem specifikus válaszát jelölő orvosi szakkifejezés volt. Mai értelmében azonban jelentése nagyjából folyamatos feszültség vagy tartós idegesség, mely rendszerint egy vagy több állandó negatív ingerre adott tartós válaszreakció a szervezet részéről. A tartósan fennálló stressz akár komoly egészségkárosodást eredményezhet, mivel gyengíti a szervezet ellenállóképességét.

Stressz számokban »


A munkával összefüggő stressz (Európai Munkavédelmi Ügynökség)
Az Európai Unióban a munkával összefüggő stressz (MÖS) jelenti - a hátfájás után - a munkával összefüggő második leggyakoribb egészségügyi problémát, amely az EU munkavállalóinak 28%-át érinti. A MÖS okai lehetnek pszichoszociális veszélyek, mint például a munka jellege, szervezése és irányítása, pl. magas elvárások a munkában és alacsony szintű ellenőrzés, valamint olyan tényezők, mint a megfélemlítés és az erőszakoskodás. Fizikai veszélyek, például a zaj és hőmérséklet, szintén okozhatnak MÖS-t. A MÖS megelőzése jelenti az egyik kitűzött célt az Európai Bizottság munkahelyi egészség és biztonság új stratégiájáról szóló közleményében.

A munkával összefüggő stressz (Európai Munkavédelmi Ügynökség) »


Stressz teszt
Ahhoz, hogy az alábbi rövid teszt segítségével reális képet kaphass arról, hogy milyen mértékben fenyeget a stressz, kérem, hogy jól átgondolt, őszinte válaszokat adj!

Stressz teszt »


Gyors stressz teszt
Ahhoz, hogy az alábbi gyors teszt segítségével reális képet kaphass arról, hogy milyen mértékben fenyeget a stressz, kérem, hogy jól átgondolt, őszinte válaszokat adj! 10 kérdésre kell válaszolni, úgy, hogy három kategóriából lehet választani.

Gyors stressz teszt »


Rövid stressz teszt
A teszt megoldásával kiderül, vajon a Te viselkedésed mennyiben járul hozzá a negatív stressz kialakulásához? Öt kérdésre kell válaszolni, úgy, hogy három kategóriából lehet választani.

Rövid stressz teszt »


stressz reakció

Tematikus Tudástár cikkgyűjtemények

Asszertivitás » Álom, álomfejtés » Csapatépítés, csapatépítő tréning »

Halál, gyász, gyászfeldolgozás » Lelki Egészségfejlesztés » Gyermekünk »

Kamaszkori problémák » Kiégés (burn out) » Négylábú barátaink »

Önismeret, személyiségfejlesztés » Pánik, szorongás » Párkapcsolati problémák »

Pszichés eredetű szexuális problémák » Pszichoszomatika »

Személyes eredményesség teszt » Testbeszéd, non-verbális kommunikáció »

Hogyan éljek stressz mentesen? - Stressz oldás tréning

Hogyan éljek stressz mentesen?

Délelőtt
09.00. - 10.30.Bevezetés, ismerkedés egymással és a hozott problémákkal, mini stressz tudomány (mi a stressz, fajtái, tünetei, hatásmechanizmusa)Stressz teszt. Ütközési helyzetek, érzelmi töltöttség kezelése.
10.30. - 10.40.Kávészünet
10.40. - 12.15.Személyes stresszorok. Nemet mondani a megterhelő kérésekre és az ártó viselkedési szokásokra. Idő menedzsment. Időtorta. Feladatlista. Fontossági sorrend.
12.15. - 12.25.Kávészünet
12.25. - 13.00.A stressz egyik ellenszere a relaxáció. Relaxációs technikák tanulása.
Délután
13.30. - 14.15.Szokjunk le a halogatásról! Amit elkezdünk, ne hagyjuk félbe! A düh, harag építő jellegű kifejezése, átalakítása cselekvési energiává.
14.15. - 14.25.Kávészünet
14.25. - 15.50.Pozitív gondolkodás, pozitív hozzáállás NLP alapgyakorlatokkal. Stresszorok kikapcsolása. Video visszajelentés.
15.50. - 16.00.Kávészünet
16.00. - 18.00.Változások gyakorlása. Akcióterv. Tréning értékelés.
Stressz oldás tréning
Jelentkezz Stressz oldás tréningre!




Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Hogyan éljek stressz mentesen? - Stressz oldás tréning

Érdekességek a mentálhigiéné világából

Alkotóművész barátaink alkotásai » Barátaink műterméből » Emlékezés virágai »

Játékok » Lelkünk bugyrai » Magazin »

Ha megtetszett a LELKI TITKAINK Mentálhigiénés Stúdió tevékenysége, kérlek ajánld ismerőseidnek is.