Gyakran Ismételt Kérdések   E-mail
Keresés

Hírlevél az önértékesítő tréningekről

Lelki Titkaink Hírlevél 2009 június

Hírlevél az önértékesítő tréningekrőlNapjainkban a személyiség szerepe előtérbe kerül, így nevünk személyes márkává, míg önéletrajzunk termékbemutatóvá fejlődik az egyre telítettebb munkaerőpiacon. Személyes márkája (personal brandje) mindenkinek van, azonban a legtöbb ember esetében ennek fejlődése eseti és véletlenszerű. Pedig mi magunk is elérhetjük, hogy nevünk a megbízhatóságot, a szaktudást, a sikert jelentse környezetünk számára.

Az Asszertivitás és asszertív kommunikáció tréning » valamint az Ego Building tréning » azokat a hatékony technikákat, eszközöket prezentálja, amelyeket az önértékesítés folyamata, és a personal branding során a magunk oldalára állíthatunk. Le kell küzdenünk a személyiségünkkel kapcsolatban kialakult előítéleteinket, fogadókészséget kell teremtenünk terveink, gondolataink iránt. Meg kell tanulnunk az embereket a magunk oldalára állítani, el kell sajátítanunk a szereplés dramaturgiáját, gondolataink prezentálását.

Miért legyél asszertív?

Asszertivitás és asszertív magatartásA viselkedésünk meghatározza a másokhoz való viszonyunkat. Lehet, hogy Te az a típus vagy, aki kerüli a problémás helyzeteket, inkább igyekszel kitérni az elől, hogy a főnökkel beszélned kelljen, vagy mások előtt meg kelljen szólalnod. Visszafogott, szerény a viselkedésed, ami gyakran szimpatikus mások számára. Okos vagy, sokat és szorgalmasan dolgozol, és titokban arra vágyódsz, hogy megdicsérjenek, elismerjék a munkád minőségét.

Kemény világban élünk, egyre növekednek a követelmények, a létszámokat sok munkahelyen csökkentik, megnő a munka mennyisége. Ha több munkát kell elvégezni azonos idő alatt, akkor többet hibázunk. Ha többet hibázunk, több bírálatot kapunk. S ha Te a passzív viselkedés típusba tartozol, akkor képtelen leszel megvédeni magad az igazságtalan kritika ellen.

De így van ez a családban is. A legtöbb családban van egy-egy olyan személy (anya, apa, testvér vagy nagyszülő), aki a hangosságával erőszakos viselkedésével elnyomja a többieket. Ha a Te családodban is van ilyen személy, akkor tudod, hogy milyen érzés az, amikor nem tudod megvédeni magad az igazságtalan büntetés, vagy veszekedés ellen. Tudod, milyen érzés elveszíteni az erődet, a lendületedet, a belső egyensúlyodat. Ismered azt a belül síró érzést, amely azt kérdezi: miért csinálja most ezt velem (az anyám/apám/testvérem/párom)?

Bevásárlásnál rosszul adnak vissza, a zacskó aljára félig megrothadt gyümölcsöt tesznek, a húsnak enyhe ecet szaga van, a pincér elvéti a rendelést, a lábadra taposnak a buszon, és ha felszisszensz, még veled kiabálnak. Te pedig azt kérdezed: „Miért mindig velem történnek ezek a dolgok?”

Azért, mert a környezeted megszokta, hogy Te szenvedsz, de nem ütsz vissza. Finom lelkű, puha mosolyú, engedékeny, kedves ember vagy, aki figyel mások igényeire, akinek fontos, hogy a környezetében élők boldogok legyenek, és igyekszik mindenkinek megadnia tiszteletet, szeretetet. Te tudod, hogy a másik embernek elfogadásra van szüksége, és Te elfogadod Őt a hibáival együtt.

Ha kérnek Tőled, nem tudsz nemet mondani, túl vállalod magad, szeretnéd, ha mindenki elfogadna és szeretne Téged. Úgy gondolod, hogy ha Te mindent megteszel másokért, akkor szeretni fognak.

Lesznek, akik szeretni fognak, és lesznek, akik akkor sem fogadnak el téged, ha lehozod a csillagokat az égről, és eléjük teríted szőnyegnek.

Frusztrált vagy, erős stresszt élsz át, és nagyon sajnálod magadat.

Az asszertív viselkedés, s eszköze az asszertív kommunikáció megvéd Téged ezektől a helyzetektől. Ha azt akarod, hogy mások tiszteljenek, becsüljenek, akkor tisztelni és becsülni kell önmagadat. Az asszertív tréning arra tanít meg, hogy legyen önbecsülésed, és magabiztos fellépésed. Aki magabiztos, az tudja, mit akar, és azt is tudja, hogyan kell ezt mások felé képviselnie.

Nem ígérem Neked, hogy két nap alatt csoda történik Veled. (Na jó, amolyan kisebb csoda igen asszertivitás tréning)

De két nap alatt megismerheted az asszertív magatartás alapjait, tanulhatsz olyan eszközöket, amelyek segítenek Neked abban, hogy kivívd mások tiszteletét és elismerését, mégpedig úgy, hogy Te is megadod másoknak a maximális tiszteletet.

Hiszen az asszertív viselkedésű ember szereti, tiszteli és becsüli az embertársait, nem akar ártani senkinek, és nem engedi meg másoknak sem, hogy őt lebecsüljék, lekezelően vagy megalázóan bánjanak vele, és elnyomják.

Ego building tréning

Ego building tréningAz Ego building tréning során mindenki megtapasztalhatja, hogy mennyit javulhat az élete, ha olyan tudáshoz jut, amely jó közérzetet okoz neki, s amely lehetővé teszi a testi-lelki egészségének a megőrzését.

Az ember gondolkodó, racionális lény. Minden helyzetet értelmezünk, megállapítjuk, hogy mi a jelentősége a számunkra, mennyire fontos az életünkben, s ezek alapján értékeljük, ami történt velünk. Mindannyian arra vágyunk, hogy egészségesek maradjunk, le tudjuk győzni a stressz okozta rossz érzéseket és elkerülhessük azok egészségkárosító következményeit.

A személyiség általános beállítottsága optimista vagy pesszimista lehet. Egy érdekes kísérlet: Peterson és Rossio évtizedeken keresztül kísérték figyelemmel a Harvard egyetemen végzett egészséges hallgatók életét. Vizsgálták az élethelyzetüket, a munkájukat, a családi viszonyaikat, az életminőségüket és az optimista vagy pesszimista beállítottságukat. Különös eredményeket találtak: 45 éves korig nem láttak összefüggést az egészség és az optimista-pesszimista beállítódás között. A 45 év felettiek esetében azonban kimutatható volt, hogy a fiatal kortól jellemző optimizmus megvédi az idősödő ember egészségét. Az optimizmus és az egészségesség közötti kapcsolatot szorosabbnak találták, mint a dohányzás és a tüdőrák összefüggését.

Ebből az következik, hogy ha elkötelezettek vagyunk önmagunk iránt, ha felelősséggel éljük az életünket, ha a változások szorongásait át tudjuk alakítani kihívássá, ha képesek vagyunk ellenőrzésünk alatt tartani a stressz helyzeteket, ha merünk változtatni a lelkünket nyomasztó állapotokon, ha a passzív belenyugvás (nem tehetek semmit) helyett az aktív beavatkozást (megteszem, ami tőlem telik) választjuk, akkor az egészséges, győzelemre esélyes emberek közé sorolhatjuk magunkat.

Lelki Titkaink hírlevelek

Igazmondó álmaink » Ego building tréning » Önértékesítő tréningek » Megváltozott párkapcsolat »

Pánik és szorongás » Szerelem és szeretet » Házasság » Miért nehéz ma… » Ego bulding tréningek »

Adunk a véleményedre » A véletlen » Asszertivitás, asszertív viselkedés »

Az érzékelés és a mentális energia »

A Lelki Titkaink Mentálhigiénés Stúdió tréning kínálata
Egyéni tréningek » Csoportos tréningek »

Online tréningek »

Online Skype™-os Pszichológiai Tanácsadás

Ajándékozás 10% engedménnyel

Képzések

Vidéki tréningek (Eger) » Vidéki tréningek (Kecskemét) »

Kihelyezett tréningek

Tesztek

Kiadványok »

 

Százhalombatta, 2009. június 10.

Szeretettel:

Csehák Hajnalka

Csehák Hajnalka

LELKI TITKAINK Mentálhigiénés Stúdió

csehak.hajnal@lelkititkaink.hu
Telefon/fax : (0623)350-616
Mobil : (0620)353-7262
Skype : lelkititok

Belépés a LELKI TITKAINK honlapra